MEDIA 360°

Pro koho je výzva určena?

Podpora pro organizace, které vyvíjejí aktivity v několika různých oblastech audiovizuálního průmyslu (vzdělávání profesionálů, trhy, mezinárodní koprodukce, inovativní nástroje a obchodní modely, soukromé financování).

MEDIA 360° má za cíl využít synergií v AV průmyslu a poskytnout dlouhodobou podporu organizacím, které mají balíček aktivit s globální ucelenou strategií.

Na jaké aktivity je podpora určena?

Žádost musí zahrnovat aktivity v alespoň dvou z pěti následujících segmentů:

1) Vzdělávání audiovizuálních profesionálů

Vzdělávací a mentoringové aktivity pro profesionály (nové tvůrčí procesy, digitální nástroje a analýza dat pro všechny oblasti audiovizuálního průmyslu, adaptace na nové trendy trhu, využívání duševního vlastnictví, digitální nástroje pro produkci a distribuci videoher, zvyšování udržitelnosti audiovizuálního průmyslu).

Další podmínky pro vzdělávací programy:

  • alespoň částečná stipendia by měla být udělena min. 20 % účastníkům ze zemí z nižší audiovizuální kapacitou (LCC)
2) Trhy, B2B aktivity a Networking
  • Fyzické, online nebo hybridní trhy pro evropské audiovizuální profesionály (B2B)
  • Aktivity propagující evropská díla (B2B)
3) Podpora mezinárodních koprodukcí (koprodukční fondy)

Finanční podpora třetím stranám (projektům splňujícím následující kritéria):

  • produkce celovečerních filmů a TV seriálů (včetně dokumentárních a animovaných)
  • distribuční aktivity a propagační strategie mezinárodních koprodukcí
  • projekty koprodukované mezi společností sídlící v členských zemích MEDIA a společností sídlící mimo členské země (podané koproducentem ze země MEDIA, podíl koproducenta/ů ze zemí MEDIA musí být min. 20 % a max. 70 %)
  • max. výše podpory 60 000 EUR
4) Inovace
  • podpora inovativních nástrojů ke zvýšení viditelnosti, dostupnosti a diváckého dosahu evropských děl v digitálním věku a/nebo ke zlepšení konkurenceschopnosti a/nebo ekologické udržitelnosti evropského audiovizuálního průmyslu.
5) Soukromé financování
  • aktivity (workshopy, semináře) zaměřené na možnosti a výhody soukromých investicí do společností působících v audiovizuálním a videoherním průmyslu
  • propojení společností působících v audiovizuálním/videoherním průmyslu s  finančními experty a potenciálními investory

Většinu účastníků aktivit musí tvořit audiovizuální profesionálové z jiných zemí, než je země žadatele.

Jaká je výše finanční podpory?

  • max. 70 % uznatelných nákladů
  • délka projektu je 3 roky (36 měsíců)

Jaká jsou kritéria hodnocení?

  • relevance a komplementarita všech aktivit zahrnutých do projektu (evropská dimenze, potřeby a trendy v AV průmyslu, konkurenceschopnost žadatele)
  • strategie pro zajištění udržitelnosti, vyváženosti a inkluze
  • metodologie a strategie vzhledem k cílům projektu (analýza trhu, globální ucelená strategie všech aktivit, formát, cílová skupina, výběr účastníků)
  • inovativní aspekty projektu
  • nákladová efektivita
  • kvalita a zkušenosti organizačního týmu, rozdělení rolí
  • přínos projektu pro jeho účastníky a projekty i pro evropský AV průmysl

Jak žádost podat?

Žádosti se podávají online na portále Funding & Tender Opportunities, přímo v sekci „Submission service“ u dané výzvy. Je nutné je podat do 17:00 středoevropského času v den uzávěrky.

Před podáním žádosti je nutné registrovat Vaši společnost a získat číslo PIC (Participant Identification Code). PIC vytvořená v minulém období programu (2014-2020) zůstávají v platnosti.