Podpora pro projekty spolupráce mezi organizacemi působícími v oblasti médií. O podporu může žádat konsorcium alespoň 3 partnerů ze 3 různých zemí účastnících se programu Kreativní Evropa.
NEWS-Journalism Partnerships
Pro koho je výzva určena?
Jaké projekty mohou být podpořeny?
Finanční podpora je určena pro projekty naplňující jednu z následujících priorit, příp. obě:
Priorita 1: Podpora obchodní transformace
- projekty, které vyvíjejí lepší modely příjmů a managementu, nové přístupy k práci s publikem a marketingu, společné profesionální/technické standardy, nové typy newsroomů, sítě nebo další modely pro výměnu obsahu mezi médii, nebo pomáhají v obchodním rozvoji malým organizacím
- projekty mohou zahrnovat akce, online vzdělávací programy a workshopy pro mediální profesionály, výměnné programy, mapování dobré praxe, vývoj technických standardů pro celé odvětví, výrobu praktických průvodců, vývoj a testování platforem a technických řešení pro výměnu námětů a dobré praxe, propagační aktivity a další aktivity napomáhající životaschopnosti odvětví
Priorita 2: Podpora projektů novinářské spolupráce
- projekty, které testují originální zpravodajství a inovativní metody výroby a formáty, zvyšují výměnu dobré praxe mezi novináři a optimalizují workflow pro novinářské žánry vyžadující více času a zdrojů
- projekty mohou zahrnovat akce, online vzdělávací programy a workshopy pro novináře, společný vývoj redakčních standardů, výměnné programy, online mentorské programy, finanční podporu projektům novinářské spolupráce, propagační aktivity a další aktivity s cílem zlepšit kvalitu a rozmanitost žurnalismu
Za jakých podmínek?
- žadatelem musí být konsorcium min. 3 partnerů ze 3 různých zemí účastnících se programu Kreativní Evropa
- konsorcium může zahrnovat nezisková, veřejná a soukromá média (tištěná, online, rádio/podcast, TV) i další organizace působící v oblasti médií (asociace, NNO, novinářské fondy, vzdělávací organizace pro mediální profesionály)
- délka projektu je 2 roky (24 měsíců)
Jaká je výše finanční podpory?
- max. 80 % celkových uznatelných nákladů
Jaká jsou kritéria hodnocení?
- relevance projektu vzhledem k cílům výzvy (evropská dimenze, počet a rozmanitost zapojených zemí a jazyků, možnost využití projektu i pro regionální a místní média)
- relevance a inovativnost navrhovaných aktivit vzhledem k potřebám daného odvětví a cílových zemí/regionů
- strategie pro zajištění vyváženosti a inkluze
- kvalita projektu a adekvátnost navržené metodologie
- mechanismy k zajištění spolupráce, diverzity, nestrannosti a redakční nezávislosti
- nákladová efektivita aktivit
- zkušenosti organizačního týmu
- efektivita týmu, rozdělení rolí a rozpočtu mezi partnery, koordinační mechanismy, systémy kontroly kvality
- strategie pro výměnu zkušeností a dobré praxe
- dopad projektu na místní, regionální, národní a/nebo evropské úrovni, a to i po skončení projektu
Jak žádost podat?
Žádosti se podávají online na portále Funding & Tender Opportunities, přímo v sekci „Submission service“ u dané výzvy. Je nutné je podat do 17:00 středoevropského času v den uzávěrky.
Před podáním žádosti je nutné registrovat Vaši společnost a získat číslo PIC (Participant Identification Code). PIC vytvořená v minulém období programu (2014-2020) zůstávají v platnosti.