Kreativní Evropa MEDIA na Berlinale
Srdečně zveme na akce Kreativní Evropy MEDIA na Berlinale (13. – 23. 2. 2025).
V rámci EFM v Berlíně uspořádá Agentura EACEA infosessions k výzvám programu Kreativní Evropa MEDIA a k nové evropské kalkulačce uhlíkové stopy pro audiovizi, Evropská Komise zveřejní výsledky průzkumu spotřebitelských návyků v oblasti médií a německá Kancelář KE MEDIA ve spolupráci se Zastoupením EK zrealizuje setkání s investory a experty z European Investment Fund o možnostech financování s podporou MediaInvestu.
MEDIA@EFM SHOWCASE: HANDS-ON INTRODUCTION TO THE MEDIA CARBON CALCULATOR
ve čtvrtek 13. února 2025, Stánek KE MEDIA – Gropius Bau
- 16:00, 16:30 a 17:00
v pátek 14. února 2025, Stánek KE MEDIA – Gropius Bau
- 14:00, 14:30, 15:00, 15:30, 16.00, 16:30 a 17:00
Berlinale MEDIA INFOSESSIONS / CALL PRESENTAIONS
v pondělí 17. února 2025, Conference Lounge – Gropius pavilion
MEDIA Infosessions agentury EACEA se budou věnovat jednotlivým výzvám:
09.30 European Festivals
10.30 Audience Development & Film Education
11.30 European mini-slate development & European co-development
12.30 Skills and Talent Development
Media Consumption Habits of Young People in Europe
v sobotu 15. února 14:45 – 16:00, Event Hall Documentation Centre for Displacement, Expulsion, Reconciliation
Jaký druh mediálního obsahu mladí lidé preferují, jak objevují a konzumují mediální obsah? Tradiční audiovizuální mediální obsah, jako jsou filmy a seriály, stále více soupeří o pozornost mladých lidí s novějšími typy obsahu, jako jsou videohry a sociální média. Infosession poskytne první náhled na výsledky tohoto průzkumu a zaměří se konkrétně na mladé lidi.
Evropská komise nedávno provedla celoevropský průzkum spotřebitelských návyků v oblasti spotřeby médií, který se stane podkladem pro druhé vydání MEDIA INDUSTRY OUTLOOK, komplexní zprávy o mediálním trhu, kterou EK plánuje zveřejnit na jaře 2025. Pochopení širších zvyklostí a preferencí mladých lidí v Evropě má zásadní význam pro současnou i budoucí konkurenceschopnost evropského audiovizuálního odvětví.
FINANCING OPORTUNITIES! HOW TO BENEFIT FROM InvestEU INSTRUMENTS?
Příležitosti pro financování audiovizuálních a kreativních projektů
v úterý 18. února 2025, 10.00 – 12.00, Zastoupení Evropské komise v Berlíně (Unter den Linden 78)
Na informační schůzce přizpůsobené pro profesionály z audiovizuální a tvůrčí sféry se dozvíte, jak InvestEU podporuje kulturní a kreativní odvětví prostřednictvím cílených finančních nástrojů a také o kulturním a kreativním záručním a kapitálovém financování s podporou MediaInvestu.
Pořádá Creative Europe Desks Germany ve spolupráci s Evropskou komisí a Evropským investičním fondem, s podporou Zastoupení Evropské komise v Berlíně.
Kapacita je omezena, přihlásit se můžete prostřednictvím registračního formuláře.
Program a více informací naleznete zde.
Filmy podpořené programem KE MEDIA v programu Berlinale 2025
Na 75. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Berlíně bude uvedeno 14 filmů podpořených programem Kreativní Evropa MEDIA.
Ve světové premiéře se na Berlinale v rámci sekce Generation K Plus představí také český loutkový film na motivy pohádek Arnošta Goldflama TALES FROM THE MAGIC GARDEN (Pohádky po babičce).
O Zlatého medvěda v hlavní soutěži Berlinale bude ucházet drama THE MESSAGE (El mensaje) – Argentina / Španělsko.
V sekci Berlinale special se představí snímek ANCESTRAL VISIONS OF THE FUTURE – Francie / Lesotho / Německo / Saudská Arábie.
V sekcích Perspectives a Panorama budou mít diváci možnost vidět např. podpořené filmy
THE SETTLEMENT – Egypt / Francie / Německo / Katar,
LITTLE TROUBLE GRILS – Slovinsko / Itálie / Chorvatsko / Srbsko,
THE UGLY STEPSISTER – Norsko / Polsko / Švédsko / Dánsko,
OTHER PEOPLE’S MONEY – Německo / Dánsko / Rakousko,
HOME SWEET HOME – Dánsko.