ASSET – Audience Segmentation System in European Theatres

Akademie múzických umění v Praze (vedoucí projektu, CZ), Institut umění – Divadelní ústav (CZ) + dalších 5 partnerů

Hlavním cílem ASSETu je vývoj a testování prostředků, díky kterým mohou evropská divadla poznat své publikum a využít tyto poznatky k diverzifikaci a prohloubení vztahu s diváky a k tvorbě uměleckých programů a marketingu za využití akcí, které pracují s publikem – například European Theatre Night.

European Theatre Night je jednodenní událost, která se každoročně koná v 8–12 evropských zemích (Chorvatsko, Slovensko, Bosna a Hercegovina, Černá hora, Slovinsko, Srbsko, Rakousko, Maďarsko, Česká republika, Bulharsko, Španělsko, Německo). V ten den se divadlo stává hlavním místem setkávání, dialogu, socializace a nových pohledů umělců, divadelních profesionálů a jejich publika.

Konkrétní cíle projektu:

  • poučit evropská divadla a kulturní organizace o metodologii segmentace publika;
  • sebrat a vyhodnotit data z vybraných evropských měst a následně je porovnat;
    implementovat výsledky segmentace publika do divadelního plánování, produkce a komunikace, za účelem posílení současné divácké základny a nalezení nového publika;
  • poskytnout možnost mezinárodního propojení mezi divadly z partnerských zemí European Theatre Night;
  • rozšířit výsledky projektu do výukových plánů univerzit a sítí pro práci s publikem;

Výsledky projektu:

  • 50–75 vyškolených správců sesbíraných dat,
  • 6 500 odpovědí od diváků,
  • konference a sympozium,
  • 5 případových studií,
  • webová stránka metodologie ASSET,
  • rozšíření mezi 796 organizací a 438 500 diváků,
  • zapojení divadelních komunit ze 14 zemí.
Příjemce grantu:
Akademie múzických umění v Praze (vedoucí projektu, CZ), Institut umění – Divadelní ústav (CZ) + dalších 5 partnerů
Partneři:

Akademie múzických umění v Praze (vedoucí projektu, CZ), Institut umění – Divadelní ústav (CZ), Art Projects Foundation (BG), IG Kultur Österreich (AT), Metropolia Ammattikorkeakoulu (FI), Narodno sveučilište Dubrava (HR), The Audience Agency (UK)

Část programu:
Kultura
Oblast podpory:
Projekty evropské spolupráce
Výzva:
EACEA-32-2017
Celkový grant:
165 173,47 €
Rok získání grantu:
2018
Realizace projektu:
01. 10. 2018 - 01. 06. 2021
Web projektu:
ASSET 4 ARTS
Související podpořené projekty