ASSET – Audience Segmentation System in European Theatres

Hlavním cílem ASSETu je vývoj a testování prostředků, díky kterým mohou evropská divadla poznat své publikum a využít tyto poznatky k diverzifikaci a prohloubení vztahu s diváky a k tvorbě uměleckých programů a marketingu za využití akcí, které pracují s publikem – například European Theatre Night.
European Theatre Night je jednodenní událost, která se každoročně koná v 8–12 evropských zemích (Chorvatsko, Slovensko, Bosna a Hercegovina, Černá hora, Slovinsko, Srbsko, Rakousko, Maďarsko, Česká republika, Bulharsko, Španělsko, Německo). V ten den se divadlo stává hlavním místem setkávání, dialogu, socializace a nových pohledů umělců, divadelních profesionálů a jejich publika.
Konkrétní cíle projektu:
- poučit evropská divadla a kulturní organizace o metodologii segmentace publika;
- sebrat a vyhodnotit data z vybraných evropských měst a následně je porovnat;
implementovat výsledky segmentace publika do divadelního plánování, produkce a komunikace, za účelem posílení současné divácké základny a nalezení nového publika; - poskytnout možnost mezinárodního propojení mezi divadly z partnerských zemí European Theatre Night;
- rozšířit výsledky projektu do výukových plánů univerzit a sítí pro práci s publikem;
Výsledky projektu:
- 50–75 vyškolených správců sesbíraných dat,
- 6 500 odpovědí od diváků,
- konference a sympozium,
- 5 případových studií,
- webová stránka metodologie ASSET,
- rozšíření mezi 796 organizací a 438 500 diváků,
- zapojení divadelních komunit ze 14 zemí.
Akademie múzických umění v Praze (vedoucí projektu, CZ), Institut umění – Divadelní ústav (CZ), Art Projects Foundation (BG), IG Kultur Österreich (AT), Metropolia Ammattikorkeakoulu (FI), Narodno sveučilište Dubrava (HR), The Audience Agency (UK)