Práce s publikem
Téma práce s publikem zůstává i nadále silným tématem Kreativní Evropy. Musí se na ni brát ohled ve všech projektech – záleží na typu výzvy.
Kultura hraje v rozvoji společnosti významnou roli spočívající ve schopnosti vzdělávat, odstraňovat bariéry, angažovat komunity a proměňovat místa, ve kterých žijeme. Pro tradiční kulturní organizace i nezávislé projekty je důležité se zajímat o své diváky, návštěvníky či posluchače, poznávat jejich potřeby a požadavky, vycházet jim vstříc skladbou svých programů i jejich prezentací a v neposlední řadě nezapomínat ani na nejmladší generaci, ve které si pěstují budoucí publikum. Kulturní organizace by měly reagovat na vývoj společnosti.
Práce s publikem je tak jednou z priorit Kreativní Evropy. Tématu se proto systematicky věnujeme, například v rámci cyklu Střed zájmu; podrobné informace o uskutečněných akcích najdete níže.
Více informací o současné situaci v oblasti práce s publikem se dozvíte v článku “Kritický pohled na práci s publikem” na portálu Kreativní Česko.
Naše uskutečněné akce
Střed zájmu: Publikum (2019)
Mezinárodní konference Focal Point: Upcycling Cultural Heritage (2018)
Střed zájmu: Publikum kulturního dědictví (2018)
Střed zájmu: Publikum (2017)