Info pro příjemce
Získali jste podporu Kreativní Evropy?
Rádi bychom s vámi navázali bližší spolupráci zejména v oblasti komunikace vašich aktivit směrovaných k široké, ale i odborné veřejnosti. Jako příjemci prestižního grantu jste inspirací, co se týká kulturního a uměleckého obsahu, přístupu k různým cílovým skupinám, ve vašich projektech přinášíte nejnovější trendy z Evropy. S radostí budeme vaše úspěchy šířit.
Uzavření grantové smlouvy
Pokud jste vedoucí projektu (žadatel) a zjistili jste, že jste na podporu z Kreativní Evropy dosáhli, nejprve vás čeká příprava grantové smlouvy tzv. grant agreement preparation (GAP). Spolu se svými projektovými partnery budete doplňovat informace o projektu do systému FTOP (respektive Sygma). Až po této fázi může dojít k předfinancování projektu. Kompletní výsledky výzev budou zveřejňovány až po podpisech všech grantových smluv.
Jak na lump sum granty?
Evropská komise připravila dokument s názvem How to manage your lump sum grants, který má žadatelům a příjemcům pomoci s přípravou a správou grantů. Lump sum grants jsou granty, u nichž je pevně stanovena výše, která bude vyplacena, pokud bude projekt realizován. Tyto typy grantů jsou při realizaci jednodušší než granty na základě skutečných nákladů, protože vyžadují méně administrativy.
Pro detailnější pochopení přikládáme odkaz, kde je vysvětlen postup při reportování projektů na základě paušálních sazeb.
Dofinancování grantu z Kreativní Evropy
Jak komunikovat svůj projekt?
Pro příjemce grantů z programu Kreativní Evropa byla připravena publikace How to Communicate Your Project: A step-by-step Guide on Communicating Projects and Their Results. Jak komunikovat o vašem projektu. Je to návod, jak se o svůj příběh podělit s českým i zahraničním publikem a jaké nástroje využít k šíření výsledků projektu. Poskytne vám užitečné informace o všech nezbytných fázích komunikace, od jejího plánování až po vyhodnocení.
Sdílejte s námi informace o projektu, a to zejména:
- harmonogram aktivit (vašich i partnerů),
- pozvánky na akce (ve formě pdf pozvánek, odkazů na web či facebookový profil),
- fotografie a videa z příprav i samotných akcí,
- další informace a podklady související s podpořeným projektem (vydané publikace, nabídky spolupráce apod.).
My můžeme vaše aktivity šířit prostřednictvím:
- sociálních sítí (Facebook a Instagram),
- webu,
- pravidelných newsletterů,
- webu culturenet.cz (ve výběrové podobě).
V rámci vaší komunikace na sociálních sítích se můžete s Kreativní Evropou identifikovat také díky hashtagu #CreativeEurope nebo označení @KreativniEvropa.
... a nezapomeňte na logo
Nezapomeňte, že součástí všech publikovaných materiálů musí být i informace o zdroji financování prostřednictvím loga, a to v souladu s tzv. visual identity a uzavřenou grantovou smlouvou.
Probíhající projekty nemůžeme konzultovat
Změny v aktivitách a rozpočtu projektu je potřeba konzultovat s projektovým manažerem, který vám byl přidělen Evropskou výkonnou agenturou pro vzdělávání a kulturu (EACEA). Naše kancelář je třetí stranou a nemáme oprávnění poskytovat k probíhajícím projektům poradenství.